صفحه اصلی / اخبار / مایکروسافت از پلی استیشن 4 پرو نمی ترسد

مایکروسافت از پلی استیشن 4 پرو نمی ترسد

شب گذشته بود که سونی در جریان رویداد خود از پلی استیشن 4 پرو رونمایی کرد. این کنسول جدید به عنوان قدرتمند ترین کنسول حاضر در نسل هشتم دارای پردازنده ی سریعتر و گرافیک بهتر بوده و همچنین از رزولوشن 4K پشتیبانی می کند.

تنها چند ماه پس از عرضه ی پلی استیشن 4 پرو، پروژه ی شگفت انگیز مایکروسافت به نام پروژه اسکورپیو به بازارهای جهانی عرضه می شود؛ کنسولی که جانشین اکس باکس بوده و قادر به اجرای بازی های ویدیویی به صورت 4K-native است.

پس از پایان رویداد دیشب، سونی قول داده است تا اطلاعات فنی بیشتری از پلی استیشن 4 پرو را طی روزهای آینده منتشر کند. در همین خصوص Jan-Bart Van Beek کارگردان هنری گوریلا گیمز اعلام کرد که نمایش آخرین ساخته ی این استودیو به نام Horizon: Zero Dawn در شب گذشته روی رزولوشن 4K-native اجرا نمی شده است.

او در ادامه می افزاید که کیفیت نمایش شب گذشته ی این بازی با این که روی رزولوشن 4K-native اجرا نمی شده اما بسیار نزدیک به این کیفیت بوده اس، به طوری که چشم های غیر مسلح نیز به سادگی قادر به تشخیص آن نبودند.

البته با چیز عجیبی مواجه نیستیم و احتمالاً این مورد برای بازی های زیادی که روی پلی استیشن 4 پرو عرضه می شوند اتفاق خواهد افتاد. همانطور که مارک سرنی در طی رویداد دیشب اعلام کرد رسیدن به این کیفیت یک چالش واقعی در سال 2016 به شمار می رود. با این حال باید امیدوار باشیم عناوین در دست ساخت با استفاده از تکنیک های جدید بتوانند کیفیت قابل قبولی را ارائه دهند.

در حالی که کنسول جدید سونی طی ماه آینده آغاز به کار می کند، خبری از نسخه ی ارتقاء یافته ی اکس باکس تا اوایل سال آینده نخواهد بود. با این وجود به نظر نمی رسد مایکروسافت از کنسول پلی استیشن 4 پرو ترسی داشته باشد.

در همین خصوص Albert Penello از بخش مدیریت و برنامه ریزی اکس باکس در محاصبه ای با Polygan می گوید که:

من احساس خوبی در رابطه با تصمیماتی که گرفته ایم، دارم. دو کمپانی سونی و مایکروسافت در حال سرمایه گذاری روی 4K به عنوان آینده ی صنعت بازی های ویدیویی هستند. همچنین از نظر تجربه، هر دو شرکت در اضافه کردن ویژگی های جدید به سخت افزار های خود سابقه دار هستند.

 

projectscorpio-0-w600

 

مایکروسافت این روزها بسیار مطمئن و آسوده اتفاقات صنعت بازی های ویدیویی را دنبال می کند چرا که کنسول جدید آن ها به نام پروژه اسکورپیو بسیار قوی تر از پلی استیشن 4 پرو به نظر می رسد.

مایکروسافت پردازنده ی گرافیکی ای را مد نظر قرار داده که در مجموع 6 ترافلاپس قدرت دارد. این GPU حداقل روی کاغذ 43 درصد قوی تر از نمونه ی استفاده شده در پلی استیشن 4 پرو است.

با این که تمامی صحبت ها در مورد عملکرد پروژه اسکورپیو زیبا به نظر می رسد، اما حداقل می توان گفت تا زمان عرضه ی آن سونی افسار بازار را به دست گرفته و می تواند فروش پلی استیشن 4 را بیش از پیش بهبود بخشد.

میکروسافت در حال حاضر از وجود کنسول پلی استیشن 4 پرو نگران نخواهد بود. اما به محض آن که آخرین ساخته ی سونی موجب افزایش فروش کنسول در تعطیلات و بعد از آن شود، باید به زودی منتظر انتشار خبرهای بیشتری از پروژه اسکورپیو باشیم.

درباره نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید