صفحه اصلی / اخبار / چگونه اتوماسیون کارها در اندروید را به اپ MacroDroid بسپاریم؟

چگونه اتوماسیون کارها در اندروید را به اپ MacroDroid بسپاریم؟

یکی از دلایل برتری اندروید نسبت به سیستم عامل آی او اس، میزان کنترلی است که بر اجزای آن دارید. در همین خصوص قادر خواهید بود به راحتی رفتار اندروید را به آن چیزی که دوست دارید، تغییر دهید.

در حقیقت می توانید به این سیستم عامل بگویید که دوست دارید کارها چگونه انجام شوند و حتی قادر خواهید بود برخی فرآیند های مشخص را به صورت خودکار در آورید.

پلتفرم اندروید هیچ کمبودی در بخش اپلیکیشن های اتوماسیون ندارد، اما در حال حاضر این اپلیکیشن Tasker است که در میان آن ها فرمانروایی می کند. با این وجود، این روزها و با توجه به بروزرسانی های اخیر Tasker می توان گفت که کار کردن با آن بسیار مشکل شده است.

علاوه بر این برای استفاده از تسکر باید تلفن هوشمند اندرویدی خود را روت کنید. حتی برخی از طرفداران تکنولوژی نیز به دلیل دست و پا گیر بودن این ابزار آن را رها کرده اند.

اگر اتوماسیون قرار است زندگی شما را بهتر کند، پس استفاده از آن نباید آنقدرها هم مشکل باشد. MacroDroid (ماکرو دروید) را به خاطر داشته باشید؛ این ابزار می تواند به بهترین دوست شما تبدیل شود.

ماکرو دروید اپلیکیشنی ساده و بدون نیاز به روت برای اتوماسیون تسک های اندرویدی است که در ادامه قصد داریم به آموزش آن بپردازیم.

ماکرو دروید یک تسکر ساده

اپلیکیشن ماکرو دروید را از لینک های انتهای مقاله دانلود و نصب کنید. مطمئناً با دیدن رابط کاربری ساده ی آن شگفت زده خواهید شد. تنها کافیست تفاوت محیط ماکرو دروید (چپ) و تسکر (راست) را در تصویر زیر ببینید.

شما در اپلیکیشن ماکرو دروید مجموعاً 6 منوی متفاوت می بینید:

Macros: اتوماسیون هایی که راه اندازی کرده اید.
Add Macro: محیطی برای ایجاد macro (ماکرو) جدید.
Templates: مرور ماکروهای ایجاد شده توسط کاربران دیگر.
Settings: تنظیمات برنامه.
Forum: بخشی برای بحث و تبادل نظر در رابطه با اپلیکیشن ماکرو دروید.
Export/Import: اکسپورت (خارج کردن) و یا ایمپورت (وارد کردن) تنظیمات ماکرو دروید.
بدیهی است که کار شما با اضافه کردن یک ماکرو جدید شروع می شود. پیش از شروع بهتر است برای در امان بودن از گزند اشتباهات احتمالی از تلفن هوشمند اندرویدی خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید.

همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشید که ماکرو دروید برای انجام اتوماسیون ها نیازمند برخی مجوزهای اندروید است. در ادامه و با آموزش ماکرو دروید با ما همراه باشید.

درباره نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید